Electrolux

Door duidelijke werkverdeling beter bereikbaar en meer aandacht voor klanten.

Electrolux

Electrolux is een wereldleider in huishoudelijke apparatuur en apparatuur voor professioneel gebruik, dankzij de verkoop van meer dan 40 miljoen producten aan consumenten in meer dan 150 markten per jaar. Het bedrijf focust op innovatieve oplossingen die ontwikkeld zijn op basis van inzicht in wat consumenten echt willen. Tot onze producten behoren o.a. koel- en vriesapparaten, afwasautomaten, was- en droogautomaten, stofzuigers en keuken inbouwapparatuur van gerenommeerde merken zoals AEG, Electrolux en Zanussi.

De Electrolux klantenservice beschikt over een beperkt team en is niet in staat om door de enorme groei van nieuwe AEG-klanten ook aangebracht door partners zoals IKEA en Bruynzeel keukens deze aantallen volgens een marktconforme standaard goed van dienst te zijn. Om dit zo kosten efficiënt en schaalbaar mogelijk te doen heeft Electrolux de werkzaamheden voor de AEG-klanten die binnen de garantietermijn vallen uitbesteed bij M+.

De oplossing

M+ heeft met haar flexibele klantenservice oplossing voor AEG een schaalbaar klantserviceteam geselecteerd wat met de klanten van AEG communiceert via telefoon.

Door goede training en de juiste kwalificatie kan M+ klanten snel, goed en kosten efficiënt helpen.

De M+ medewerkers hebben direct toegang tot onlineportaal van AEG, hierdoor kunnen ze meer service en ondersteuning bieden. De medewerkers worden gecoacht en getraind door teamspecialisten van M+ en Electrolux, zodat de kennis altijd actueel en van een hoogwaardig niveau geborgd is.

Het resultaat

Voor Electrolux, AEG heeft dit als resultaat dat ze met deze werkwijze zich maximaal kunnen focussen op andere klanten en andere werkzaamheden. Het eigen team is zo beter op het gewenste niveau en bezetting te houden. Met deze oplossing is Electrolux, AEG ook beter bereikbaar en is het duidelijk wie wat doet en waarom.  

Servicelevels worden door het team van M+ continue gemonitord met als doel de bereikbaarheid en klanttevredenheid optimaal voor AEG te houden. Door duidelijke werkverdeling wordt de totale klantenservice van Electrolux, AEG (Electrolux en M+ samen) maximaal ingezet. Dit met als resultaat, tevreden klanten en tevreden partners.

Uw organisatie ons volgende succesverhaal?

Neem dan contact met ons op

Wij helpen u graag

Mail ons